توضیحات جدید درباره تخصیص بنزین به کد ملی افراد

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور پرداخت و شیوه فعلی اعطای یارانه بنزین را ناعادلانه دانست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور گفت: موافق این امر هستیم که تخصیص سهمیه بنزین بر هر کد ملی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع پرداخت یارانه‌ها در کشور عدالت میدانی ندارد، یعنی اگر کسانی که صاحبان خودرو هستند عملاً بهره برداری بیشتری از یارانه بنزین دارند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: با این شیوه تخصیص عملاً بین افراد برخوردار که دارای خودرو هستند و افراد کم‌تر برخوردار که وسیله نقلیه ندارند شکافی معنادار به وجود آمده است.

وی در ادامه بیان کرد: ولی اگر سهمیه بنزین هر کدام یک از افراد جامعه به خود آنها تخصیص یابد که البته میزان آن را باید دولت تعیین کند، یک عدالت نسبی برقرار می‌شود ولی در حال حاضر کسانی یک خودرو و یا چند خودرو دارند از این سهمیه بیشتر بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط وقتی افزایش قیمتی در هزینه حمل و نقل به وجود می‌آید باعث می‌شود آنها هزینه بیشتری بپردازند. وحیدی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر هنوز رویکرد دولت برای تغییر قیمت سوخت مشخص نیست ولی اثر مصرفی ناشی از یارانه که هم اکنون وجود دارد این است که اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغی را برای این پرداخت می‌کند نسبت به خانوار این هزینه تبدیل شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: یعنی اگر ما خودمان خودمان را مالک یک چیز بدانیم مدیریتمان بر مصرف خیلی بهتر از این است که دیگران آن را مدیریت کنند. ولی در حال حاضر در جامعه یک مصرف تعادلی وجود ندارد یعنی فرد در استفاده از وسیله نقلیه هیچ استفاده بهینه ای نمی‌کند و اثر آلایندگی آن هم در شهرهای بزرگ و حتی کوچک دیده می‌شود و این مصرف بی رویه باعث شده در شهرهای کوچک هم این اثر آلایندگی را مشاهده کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: به عنوان مثال وقتی سازمان محیط زیست می‌خواهد نظر بدهد و یا هزینه‌هایی را برای کاهش آلودگی انجام دهد به جای آن مدیریت کاهش آلودگی را به مردم بدهیم شرایط خیلی بهتر می‌شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: نگاه دولت قبل به پالایشگاه سازی های بزرگ بود و اعتقادی به پالایشگاه سازی کوچک نداشتند و معتقد بودند فقط باید پالایشگاه کوچک ساخته شود.

وحیدی در ادامه بیان کرد: اگر رویکرد توزیع حوزه سرزمینی بشود فرصت دادن برای ساخت پالایشگاه‌های کوچک هم می‌تواند فرصت‌های اشتغال را در کشور توزیع کند و هم می‌تواند بر رفع نیازمندی‌های کشور و کشورهای همسایه مؤثر باشد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر پالایشگاه‌های کوچک را در استان‌های مرزی داشته باشیم می‌توانیم برای صادرات انرژی هم از آن استفاده کنیم و قابلیت فروش را هم دارا است.

مهر

نفت و پتروشیمی
شناسه : 382914
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

    1. بستگی داره اغنیا رو کی بدونی بله کل این نماینده ها و یه مشت دست طلا که فقط برای یک امضا میلیاردی میگیرن می زنن و عده ای لاشخور که از این بی درو پیکریه مملکت سو استفاده میکنن که اونام همه از … هستن میشن اغنیا و کل ۸۹ میلیون جمعیت ایران هم غیر از اون عده فقیر حساب کن خانواده ای که زن و مردش صبح تا بوق سگ کار میکنن و روی هم درآمدشون ۲۰ تومان نمیشه که خط فقر در حال حاضر ۳۱ میلیونه یعنی چی؟ یعنی خاک برسر هممون فقیریم ،جز با نفوذها در ادارات بی در و پیکر و همین نماینده های نجومی بگیر و غیر شفاف و کاسه لیسان دور و برشون والسلام .

    1. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣دمت گرم همه جا عدالت در این مملکت برپاست و گل و بلبله فقط مشکل مملکت و کل مردم نفری ۱۵ لیتر بنزین سهمیه ایه. بابا جمع کنید این بساطتونو مردم به همین روش کاملا راضین شما حرف هم نزنید حله ملت کار خودشو میکنه دیگه چه برسه به حرف زدن و خدا نکرده عملی کردن موضوعات. اول اقتصاد داخل و خارج د روابط خودتون با کشورهای تصمیم ساز مثل آدم درست کنید بعد همه چیز حله

  1. شما لطف کنید همین روال رو ادامه بدین دست به قیمت‌ها نزنید و این طرح و پیشنهاد مسخره و غیر قابل اجرا رو از اون کله هاتون بیرون کنید کل ملت از این روال راضین . آخه … بفهم اونی که صد تا ماشینم داشته باشه اکثرا کارت سوخت نداره یا ترجیح میده جای سهمیه ی بنزین بی کیفیت شما بره بنزین سوپر و آزاد بزنه نه اینکه بیاد بره بنزین یکی دیگه رو لیتری ۱۵۰۰ بخره بعد بره باز ۱۵۰۰ دیگه هم به جایگاه بده بنزین آشغال و بی کیفیت بزنه اونی هم که یک ماشین داره باز دو دستس یا ماشینش در کمترین حالت ۵۰۰ تومان قیمتشه که اونم باز میره سوپر میزنه و دسته ی دوم هم یه مشت بدبختن که ماشین رو زیر ۲۰ تومان خریدن و کلا مصرفشون به زور ماهی ۲ تا ۳ باک میرسه . پس باز میشه همون قیمت قبل یا کرایه ی تاکسی و اتوبوس و… شما راست میگید کیفیت بنزین و ناوگان کهنتون رو به روز و سالم کنید شک نکنید نه آلایندگی هست نه اراجیف دم انتخاباتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا