مخفی‌کاری آمریکا در ارائه جزئیات تسلیحات ارسالی به اسرائیل

رسانه آمریکایی افشا کرد که درباره جزئیات تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل اطلاعات کمی در دسترس است درحالیکه دولت جو بایدن پیشتر یک گزارش سه صفحه‌ای در مورد تسلیحات ارائه شده به اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «اینترسپت» در گزارشی نوشت: یک ماه از حمله غافلگیرانه حماس می‌گذرد، اطلاعات کمی درباره تسلیحات ارائه شده آمریکا به اسرائیل وجود دارد. درحالیکه دولت بایدن یک فهرست سه صفحه‌ای از تسلیحات ارائه شده به اوکراین تا شمار دقیق مهمات آن منتشر کرد، اطلاعات منتشر شده درباره تسلیحات ارسالی به اسرائیل در یک جمله خلاصه شده است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید این مخفی کاری را در کنفرانس خبری ۲۳ اکتبر خود تایید کرد و گفت: درحالیکه کمک امنیتی آمریکا به صورت روزانه است، ما مراقب هستیم که در مورد آنچه آنها به دست می‌آورند کمیت را اعلام نکنیم یا وارد جزئیات نشویم. البته این برای اهداف امنیتی عملیاتی خودشان است.

کارشناسان به اینترسپت گفتند، این استدلال که شفافیت امنیت عملیاتی اسرائیل به خطر می‌افتد، گمراه کننده است چرا که به نوعی این نگرانی برای اوکراین وجود نداشت.

ویلیام هارتونگ یک عضو موسسه کشورداری مسئولانه کوئینسی ابراز عقیده کرد: این مفهوم که ارائه اطلاعات بیشتر به نوعی به امنیت عملیات نظامی اسرائیل آسیب می‌زند یک داستان پوششی برای کاهش اطلاعات در مورد انواع تسلیحات ارسالی و نحوه استفاده از آنها است.

هارتونگ بر این عقیده است که فقدان شفافیت عامدانه در مورد اینکه آمریکا چه تسلیحاتی به صورت روزانه به اسرائیل ارائه می‌دهد، با سیاست گسترده دولت در خصوص کم اهمیت جلوه دادن میزان استفاده اسرائیل از این سلاح ها برای ارتکاب جنایات جنگی و کشتن غیرنظامیان در غزه، مربوط می‌شود.

یک تفنگدار دریایی ارشد بازنشسته که در منطقه کار می‌کرد و خواست نامش فاش نشود، این مخفی‌کاری را به حساسیت سیاسی این درگیری نسبت داد. به ویژه، این افسر بازنشسته گفت: سلاح های مورد استفاده در جنگ‌های شهری خانه به خانه که احتمالاً منجر به تلفات غیرنظامی می‌شود، چیزی نیست که دولت آمریکا بخواهد آن را علنی کند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی یک عملیات زمینی در غزه را برغم هشدارهای داخلی و بین‌المللی در غزه آغاز کرده است و به گفته یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم این عملیات زمینی دست کم چند ماه طول می‌کشد. در این میان نیز رژیم صهیونیستی به صورت روزانه کمک تسلیحاتی از آمریکا دریافت می‌کند که بر اساس گزارش‌ها استفاده برخی از این تسلیحات در مناطق غیرنظامی طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است.​/ایرنا

سیاسی
شناسه : 387131
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا