طرح تبدیل اختیاری که اجباری است؛

بعد از تارا نوبت به شاهین رسید

طرح تبدیل خودروسازان برای متقاضیان سامانه یکپارچه به معضل جدیدی تبدیل شده است. پس از طرح تبدیل تارا که هفته گذشته جنجالی شده بود، حالا سایپا نیز از طرح تبدیل شاهین دستی به اتوماتیک رونمایی کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی که همین چند وقت پیش طرح تبدیل ایران خودرو برای تبدیل تارا معمولی به تارا پلاس جنجال به پا کرده‌بود، حالی سایپا هم به بازی طرح تبدیل اضافه شد و به متقاضیان شاهین دستی در سامانه یکپارچه خودرو پیامک شرکت طرح تبدیل به شاهین اتوماتیک را ارسال کرده است.

طرح تبدیل شاهین دستی به شاهین اتوماتیک

آنگونه که متقاضیان خرید خودروی شاهین دستی در مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو با موعد تحویل زمستان گفته‌اند، طی چند روز گذشته پیامکی از سوی سایپا برای آن‌ها ارسال شده است. در این پیامک به متقاضیان گفته شده که در طرح تبدیل به شاهین اتوماتیک شرکت و واریز وجه کنند.

این در حالی است که بر اساس آخرین قیمت‌های اعلامی سایپا،‌ قیمت شاهین دستی با ترمز esp حدود ۴۳۵ میلیون تومان و قیمت شاهین اتوماتیک حدود ۶۴۲ میلیون تومان است. به بیان دیگر این دو خودرو اختلاف قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی دارد.

آنگونه که این متقاضیان اعلام می‌کنند، مرکز ارتباطات با مشتریان سایپا پاسخ روشنی نمی‌دهد. اما برخی از نمایندگی‌های سایپا اعلام می‌کنند در صورت عدم شرکت در طرح تبدیل شاهین دستی به اتوماتیک، نوبت آن‌ها در سامانه یکپارچه خودرو از بین خواهد رفت.

داستانی که اوایل آبان شبیه آن را در قضیه طرح تبدیل تارا معمولی به پلاس دیدیم.

طرح تبدیل تارا معمولی به تارا پلاس

اوایل آبان ماه بود که ایران خودرو با ارسال پیامی به متقاضیان خودروی تارا دستی ۵ دنده در مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲، فراخوان طرح تبدیل تارا معمولی به تارا پلاس را صادر کرد. موضوعی که با اعتراض خریداران همراه شد؛ چرا که شرکت در این طرح تبدیل منجر به افزایش ۱۸۵ میلیون تومانی برای متقاضیان می‌شود.

در حقیقت قیمت تارا برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو حدود ۳۹۵ میلیون تومان است اما قیمت تارا پلاس ۶ دنده‌ای حدود ۵۸۰ میلیون تومان است.

در آن زمان هم هر چند ایران خودرو اعلام کرده بود که شرکت در این طرح اختیاری است اما برخی از نمایندگی‌ها، شرکت در این طرح را اجباری و عدم واریز وجه را به منزله انصراف اعلام کرده بودند.

شرکت در طرح تبدیل اجباری است؟

همه این اتفاقات در شرایطی است که سخنگوی شورای رقابت امروز ( ۱۷ آبان) دوباره تاکید کرده است که شرکت در طرح تبدیل خودروسازان اجباری نیست.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت گفت: طرح های تبدیل خودروسازان همگی اختیاری هستند و هیچ اجباری برای خریدار در کار نیست. شورای رقابت در حال بررسی رفتار خودروساز است و کارگروه حقوقی این شورا در حال بررسی این طرح های تبدیل است. سعی شورا در این است که هیچ حقی از مشتری ضایع نشود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 387136
لینک کوتاه :

۱۱ دیدگاه

  1. شورای رقابت شب تاصبح خواب به چشم ندارد نکنه حقی از مصرف کننده ومردم ضایع نشود ولی درشش ماه چندین بار افزایش قیمت ها به بهانه های واهی استاندارد واپشن جدیدحق مردم راضایع نمیکنه الهی مردم فدای این مسئولین با وجدان شورای رقابت و غیره ذالک…..

    1. آقای شورای رقابت آقای سپر دادجوی توکلی اگه جنابعالی راست میگی نمیذاری حقی ضایع بشه لطف بخاطر ۴آپشن دروغین ۲۰۷ و ۱۵۵ تومان نبر بالا اون آپشن ها کلهم ۲۰تومان نمیشه فقط باعوض کردن اسم ۲۰۰تومان بالا میبرید خدا هرسری گران میکنید خودتون چقدر از خودروساز آپشن میگیرید چند درصد میگیرید بگید مردم برات بریزه ولی مردم گناه دارن آهش بچه هاتونو میگیره

  2. یه سامانه یکپارچه گذاشتن نزدیک به دو ماه شب عید پول ملت بلوکه کردن.آخرشم به هر بهانه ای قیمتها رو میبرن بالا که ملت انصراف بدن یا مجبور شن هفتاد درصد بالاتر از قیمتهای اعلامی خودرو بخرن.بعد هم پروپاگاندای رسانه ای راه انداختن که انحصار از بین رفته….

  3. آیا این کشور قانون ندارد؟ سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات چه می کنند؟ به همین سادگی و در روز روشن حقوق مردم پایمال می شود و هیچ نهاد و سازمانی حمایتی از مردم نمی کنند، با چه دلیل و منطقی می توانید این کار را توجیه کنید؟ آیا با این روند می توان به توسعه صنعت کشور و پیشرفت امیدوار بود؟ چرا به جای مدیران فرمایشی و انتصابی از نیروهای متخصص و متعهد استفاده نمی شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم و مورد تمسخر کشورهای دیگر قرار نگیریم

  4. آقای رییسی شما منتخب مردمی یا منتخب خودروساز شما رییس جمهورشورای رقابت وخودروساز هستی که میذاری هرروز خودروروگران کنند آقای رییس جمهور آقایان نمایندها به شورای رقابت فشار بیارید قیمتها را ارتقا نده والله ولله مردم با انتخابات قهر میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا