گاهش شدید عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها؛

گوشت قرمز در وضعیت قرمز

مدت‌هاست افزایش قیمت ها در بازار کالاهای اساسی به ویژه قیمت گوشت و مرغ بیداد می‌کند و وعده مسوولان مبنی بر کاهش قیمت‌ها نه تنها عملی نشده بلکه حالا آمارهای مرکز آمار نشان از شرایط بحرانی عرضه گوشت قرمز دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس داده‌های مرکز آمار از کشتارگاه‌های کل کشور، عرضه گوشت قرمز در مهر ماه امسال حدود ۳۸.۸ هزار تن بوده است. مقایسه این عدد با مهر ماه سال گذشته حاکی از کاهش ۲۹ درصدی عرضه گوشت قرمز است. همچنین بررسی روند عرضه گوشت کشور حاکی از آن است که گوشت قرمز در پایین‌ترین سطح عرضه از دی ماه ۱۳۹۹ قرار گرفته است.

در حالی شرایط بازار گوشت قرمز بحرانی به نظر می‌رسد که اوایل آبان ماه، اتحادیه نهاده‌های دام و طیور ایران در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز، مرغ ولبنیات هشدار داده بودند.

در آن نامه از افزایش هزینه‌های انبارداری توسط سازمان بنادار در کنار تاخیر در تخصیص ارز و عدم وجود اسناد لازم برای ترخیص و خروج کالا از بنادر توسط وارد کنندگان به عنوان عواملی یاد شده بود که منجر به حذف قابل توجه فعالان خرد و متوسط از این بازار می‌شود.

کاهش گوشت گاو و گوساله در مهر ماه سال جاری

یکی دیگر از انواع گوشت قرمز، گوشت گاو و گوساله است که مصرف زیادی در کشور دارد. عرضه این گوشت در مهر ماه ۱۴۰۱ معادل ۲۵.۲ هزار تن گزارش شده که با کاهش بیش از ۵ هزار تن در مهر امسال مواجه شده است. بر این اساس عرضه گوشت قرمز گاوی در مهر سال جاری معادل با ۱۹ هزار و ۶۵۶ تن بوده است. 

طبق داده های مرکز آمار عرضه گوشت گاو و گوساله در شهریور امسال نزدیک به ۲۱ هزار تن بوده که کاهش ۶.۵ درصدی را در مهر امسال تجربه کرده است. کاهش در عرضه گوشت گاو در این ماه باعث شده کل عرضه گوشت قرمز در مهر ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه شاهد ریزش باشد.

روند کاهشی عرضه گوشت در ۳۴ ماه اخیر

روند عرضه گوشت در کشور گویای آن است که عرضه گوشت قرمز در مهر ماه امسال پایین‌ترین سطح را در ۳۴ ماه اخیر داشته است. پیش از این پایین‌ترین سطح عرضه گوشت قرمز مربوط به دی ماه ۱۳۹۹ و معادل ۳۶ هزار تن بوده است. همچنین بررسی مهرماه سال‌های گذشته نیز حاکی از آن است که عرضه گوشت قرمز در پایین‌ترین سطح در مهر سه سال اخیر قرار گرفته است. به عقیده برخی با توجه به تغییر قیمت ناشی از عرضه و تقاضا انتظار می‌رود این کاهش در عرضه گوشت قرمز در کشور باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار شود.

حالا با این آمار به نظر می‌رسد که هشدارها به واقعیت نزدیک شده و وضعیت عرضه گوشت قرمز شرایط بحرانی را تجربه می‌کند.

اخبار برگزیدهکشاورزی
شناسه : 389297
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

    1. بخدا بازنشستهوتامین اجتماعی هستم بعد ۲۵سال سابقه بیماری اعصاب وروان گرفتم وتویه اتاق مرده متحرکم وروزی صدبارارزوی مرگ میکنم خودکشی کردم ازفقروبدبختی برجی ۷ملیون دویست من با دامادودختر وپول قرص وقسط چکارکنم فقط کاش ایندفعه جوری بشه که بستری ودوباره هزینه تراشی نشه وراحت بشم فقط طناب داربهترین راهکاره نه ازبلندی پرت کردن نه بخاطر اعصابم تا کی پیش عروس ودامادونوه خجالت بکشم حتی خداوکیلی پول برنجم ندارم تا برسه گوشت برادرشهید معلم هستم ۴۲ساله مفقودالاثره راحت شد . لعنت به کی بفرستم ۹یالم بود توخونه گریه وشیوه وبا کوچکترین صدا گفتند اومد کتکها ازپدربی اعصابم بخاطر داغ بهترین بچش که معلم بود وحق داشت پدرم دق کردراحت شد کاش منم میرفتم😢😢

  1. سلام
    کی فکرشو میکرد یه روزی بشه دو روز کار کنی یک کیلو گوشت بخری؟!!! خوب معلومه قشر کارگر نمیتونه گوشت بخره در صورتی که اقتصاد کشور به دست همین قشر رو به رشد میره ولی نوبت به خودش میرسه دخل با خرجش نمیخونه و پیش زن بچه باید شرمنده باشه .توی کشورمون تورم مثل اسب زین شده میمونه. فقط می تازه و میره ،،،جلو دارش کسی نیست . یه مرد پیدا نمیشه جلوی تاختن این اسب رو بگیره همه تماشا میکنند و حرف میزنند انگار زور اسب خیلی زیاده همه رو زیر پاهاش له میکنه ..‌‌.‌ رحم و مروت و دلسوزی از ویژگی های مسلمان و غلام در گه حق بودن هستش … ♥👋 دلم میگه ،،، برو درسته 😉😂 دل نیست لامصب مثل ترمینال میمونه همه خط توش پیدا میشه ♥🥰👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا