بر دفاتر پیشخوان باید نظارت مستمر و دقیق صورت گیرد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر نظارت مستمر و دقیق بر دفاتر پیشخوان، گفت: در احراز هویت و تابعیت باید برابر قانون با جدیت و به دور از تساهل و تسامح عمل کنیم .

به گزارش جهان صنعت نیوز، هاشم کارگر در سومین همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور افزود. این سازمان باید هوشیار باشد. مسئله یابی را مدنظر قرار داده و در کارگروه ها به جدیت به حل مسائل و مطالب بپردازند.

وی گفت: سیاست و چشم انداز سازمان ثبت احوال حرکت به سمت الکترونیکی شدن و هوشمند سازی است. لذا باید در این مسیر، پیدا کردن چالش ها و مسائل سازمان را جدی گرفته. ضمن پرداختن به نظام مسئله یابی با انجام صحیح کارها خروجی مناسبی داشته باشیم .

وی با تاکید بر اهمیت پروژه سببی و نسبی افزود. این پروژه بسیار مهم است و با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی کشور است. می تواند در تصمیم گیری ها نقش بسزایی داشته باشد لذا اهمیت آن را نباید فراموش کنیم.

کارگر اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی است و انجام آن در ارتقاء جایگاه سازمان مثمرثمر خواهد بود.

شناسایی ظرفیت های موجود در سازمان

معاون وزیر کشور با تاکید بر ارتباط مستمر مدیران استانی با دستگاه های مربوطه تاکید کرد. ارتباط مستمر با دستگاه ها و مراجع تصمیم گیر در استان بسیار اهمیت داشته. در شفاف سازی امور و شناسایی ظرفیت های موجود در سازمان ثبت احوال بسیار تاثیرگذار است.

کارگر بر تبیین موضوعات و مسائل هویتی و پررنگ تر کردن نقش سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد و گفت. این موضوع باعث ارتقا ء جایگاه سازمان خواهد شد.

وی همچنین به نوآوری و خلاقیت در امور اشاره کرد و گفت. مدیران باید نسبت به شناسایی افراد توانمند و خلاق کوشا باشند. با ایجاد فضای مناسب برای رشد این افراد، از رخوت و کسالت آنها جلوگیری. کنند.

معاون وزیر کشور گفت: باید این فرهنگ در سازمان ثبت احوال جاری و ساری باشد. چراکه افراد توانمند زیادی دراین سازمان وجود دارند. مدیران کل استان‌ها باید به این موضوع دقت کنند.

ضرورت نظارت مستمر و دقیق بر دفاتر پیشخوان

معاون وزیر کشور در ادامه سخنانش به بحث نظارت بر دفاتر پیشخوان اشاره و تاکید کرد. باید نظارت مستمر و دقیقی بر ارائه خدمات دفاتر به مردم باشد تا همواره رضایتمندی مردم محقق شود.

رئیس سازمان ثبت احوال اظهارداشت: استحکام در امور بخصوص امور تخصصی سازمان ثبت احوال بسیار مهم است. تساهل و تسامح در این امور، به هیچ وجه جایز نبوده. قطعاً در ارائه خدمات تخصصی اختلال ایجاد می کند.

وی به نقش و جایگاه ثبت احوال در امور اجتماعی، سیاسی، امنیتی اشاره کرد و تاکید کرد. با توجه به اهمیت موضوع ثبت احوال و اینکه در زندگی مردم و سرنوشت کشور تاثیرگذار است. باید در احراز هویت و تابعیت برابر قانون با جدیت و به دور از تساهل و تسامح عمل کنیم. ولی در ارائه خدمات به سهولت اقدام کنیم.

کارگر ادامه داد: مطمئنا با جدیت در امور هویتی، ضمن ارائه خدمات راحت تر و بهتر، موجب افزایش رضایتمندی متقاضیان خواهیم شد.

نظارت بر حسن انجام امور

معاون وزیر کشور بر پیگیری وضعیت معیشتی کارکنان، نظارت بر حسن انجام امور، شفاف سازی و اطلاع رسانی موضوعات. پیگیری جدی سیاست های سازمان، نظارت بر امور کارکنان و ایجاد نظام تشویق و تنبیه. حل مسائل و مشکلات موجود براساس تدابیر هوشمندانه، تعیین تکلیف نمایندگی‌ها و ادغام واحدها و… تاکید کرد.

در این همایش که به منظور بررسی روند امور کارگروه های ستادی و استانی و مصوبات دومین همایش سراسری مدیران در شهریور ماه. با حضور مدیران کل ستادی به صورت حضوری و مدیران کل استان ها به صورت وبینار برگزار شد.

سامانه الکترونیکی سهیم به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در شهریورماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته دولت. با حضور وزیر کشور راه اندازی شد و همزمان بصورت مستقل در نشانی sahim.sabteahval.ir، درگاه سازمان ثبت احوال کشور و نیزپنجره واحد خدمات دولت هوشمند در دسترس است.

در این درگاه خدمات الکترونیک مبتنی بر موبایل است. در حال حاضر این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی را نمایش می‌دهد.

۹خدمت دراین درگاه انجام شده

در حال حاضر۹خدمت دراین درگاه از مجموعه خدمات هویتی، بسته به سطح احرازهویت انجام شده. در دسترس و قابل ارایه است که شامل: پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد. مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار واطلاعات و قوانین ومقررات است.

دفتر پیشخوان خدمات دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود. دولت برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌ است. همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک ‌است.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 389623
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا