بیماران دیابتی چند درصد از هزینه دارو را می پردازند؟

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۷۰ درصد هزینه تعدادی از داروهای فاقد پوشش بیمه‌های پایه بیماران دیابتی توسط صندوق صعب العلاج پرداخت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از سازمان بیمه سلامت ایران، غزاله غزنوی درباره خدمات تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج به بیماران دیابتی افزود: تعدادی از داروها، تجهیزات پزشکی، لیزر درمانی و درمان مشکلات چشمی برای بیماران دیابتی مشمول خدمات صندوق بیماری های صعب العلاج است.

وی اظهارداشت: بیماران دیابتی برای بهره مندی از مزایای صندوق باید تحت پوشش یکی از بیمه های پایه درمانی قرار گیرند. اگر فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند؛ باید در سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کنند تا تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند.

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برخی از انسولین ها که در گذشته تحت پوشش بیمه پایه بود، با ایجاد صندوق صعب العلاج پوشش گسترده تری را پیدا کرده. به دنبال آن پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه تعدادی از داروهای ژنریک که تا پیش از ایجاد صندوق تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند، هم اکنون ۷۰ درصد هزینه های آنها از طریق اعتبارات صندوق و بیمار تنها ۳۰ درصد را پرداخت می کند.

مراجعه به ادارات استانی جهت بهره مندی از مزایا

وی تصریح کرد: نکته مهم تحت پوشش قرار گرفتن دستگاه اندازه گیری قند خون، نوار و سوزن توسط صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج است. بیمار می تواند با مراجعه به ادارات کل استانی و با ارائه مدارک و مستندات از مزایای صندوق بهره مند گردد.

غزنوی: بیماران دیابتی می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های صعب العلاج نیز بهره مند شوند. به این مفهوم که بیمار می تواند مدارک و مستندات هزینه های خود را به ادارات کل استانی ارائه دهد.در صورتی که مشمول باشد مساعدت ها را دریافت کنند.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 392855
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. بعد از ۱۸ سال وعده و وعید با ۲/۵ ساعت سرفاصله قطارو انتظار کشنده وتلف شدن وقت مردم مترو نیمه کاره اس با این وضعیت ایکاش اصلا افتتاح نمیشد ومنت آن بر سر مردم فرودست و حاشیه نشین پرند بار نمیگردید رئیس جمهور گفت در دوخط رفت و برگشت ساخته شده که باز هم دروغ از آب‌ درآمد و فقط یک خط و سرعت قطار زیر ۵۰ کیلومتر است و کرایه آن ۵ برابر خط کرج محاسبه و تعیین شده این است معنای عدالت اجتماعی؟ مردم محروم پرند از هر جهت به حال خود رها شده اند نه فضای سبز کافی نه بازار میوه وتره بار نه وجود ادارات دولتی و بازرسی گران فروشی گسترده نسبت به شهرهای همجوار و بار گذاری جمعیت بیش از ظرفیت امکانات پرند را با مشکلات زیادی مواجه نموده شهری با ۴۰۰ هزار نفر بدون فرماندار وبخشدار و نماینده و سایر مسئولین دوایر و ادارات چه کسی باید به مشکلات مردم‌ رسیدگی نماید اغلب بانک‌ها در پرند شعبه ندارند بیمارستان دولتی وجود ندارد و چند درمانگاه کوچک جوابگوی جمعیت انبوه و روزافزون پرند نمی‌باشد شهر در موقعیت بن بست بوده و فقط یک ورود و خروج سمت تهران دارد از جهت غربی و شمالی به هیچ جا راهی ندارد و شهری یکطرفه است

  2. سلام،ای کاش با دریافت نظرات،ترتیب اثری هم دیده شود.متاسفانه مشکل نه فقط برای بیماران دیابتی،و نه فقط دارو بلکه بیماری های دیگر و لوازم آرایشی، بهداشتی دغدغه ای شده.حتی شرکت های ایرانی برای جلب توجه و رضایت مردم اقدامی نمی کنند،و با ارقام سرسام‌آور و کم کردن کیفیت محصولات،مردم را به سوی برندهای خارجی سوق می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا