استفاده از مالچ نفتی ممنوع می شود

رئیس ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار از نظر قطعی سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از مالچ نفتی سخن گفت و خبر از تولید خاکپوش طبیعی با توان شرکت‌های دانش بنیان داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار که در شهرستان سرخس برگزار شد. علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روش‌های مقابله با گردوغبار، بیان کرد. در دولت مردمی و انقلابی خاکپوش‌های دوستدار محیط زیست جایگزین مالچ‌های نفتی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما دیگر به دنبال مالچ نفتی نیستیم. افزود: خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست کشور در فراخوانی که داده. شرکت‌هایی که در زمینه مالچ‌های دوستدار محیط زیست فعالیت می کنند را مورد بررسی قرار داده. در این فراخوان و بررسی‌ها محصولات دریافتی در سه سطح مورد بررسی قرار گرفته. در نهایت دو مالچ خوب و سازگار با محیط زیست با طی همه مراحل توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور با عبور از تمام فیلترها بعنوان مالچ‌های قابل توصیه در اجرا معرفی شده است.

قرار نیست در کشور از مالچ نفتی استفاده کنیم

سلاجقه تاکید کرد: ما این خاکپوش‌ها را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم توصیه نموده ایم. بررسی سایر محصولات مرتبط با تثبیت کننده‌های خاک همچنان در دستورکار ستاد ملی گردوغبار قرار داشته و اگر محصول مناسب دیگری هم وجود داشته باشد پس از بررسی و عبور از مراحل ضابطه مربوطه استفاده خواهیم کرد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی اضافه کرد: ما قرار نیست در کشور از مالچ نفتی استفاده کنیم و باید از مالچ‌هایی که دوستدار محیط زیست هستند استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 407434
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا