رونمایی از بیمه سهام جدید / پرتفوهای زیر ۵۰۰ میلیون بیمه می‌شوند

انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای برای سهام با پرتفو زیر ۵۰۰ میلیون تومان به تصویب شورای عالی بورس رسیده و ۹۶ درصد از جامعه سهامداران را تحت پوشش بیمه قرار خواهد داد.

جهان صنعت نیوز – مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، قادر معصومی خانقاه، از تصویب انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای خبر داد که بر اساس آن، سهامداران با پرتفو زیر ۵۰۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. این بیمه‌گذاری شامل سهامداران ۳۲ ناشر بورسی و ۲۰ ناشر فرابورسی خواهد بود و سایر نمادها به مدت یک سال توسط صندوق تثبیت بازار بیمه می‌شوند. معصومی تأکید کرد که هدف از این برنامه پوشش ۹۶ درصد از جامعه سهامداران است و جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی بیشتر با هلدینگ‌ها و سازمان بورس برگزار خواهد شد.

جزئیات انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای برای سهامداران: پوشش ۹۶ درصدی در بازار بورس

سرویس بورس : مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، قادر معصومی خانقاه، از تصویب و اجرای طرح انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای خبر داد. این طرح به تصویب شورای عالی بورس رسیده و هدف آن پوشش بیمه‌ای برای سهامداران با پرتفوهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان است. طبق این طرح، سهامداران ۳۲ ناشر بورسی و ۲۰ ناشر فرابورسی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. به علاوه، سایر نمادها که شامل این ۵۲ ناشر نمی‌شوند، برای مدت یک سال توسط صندوق تثبیت بازار بیمه خواهند شد.

نرخ بیمه و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح

معصومی خانقاه افزود که نرخ اوراق تبعی بیمه‌ای در مصوبه شورای عالی بورس مشخص شده است. جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی اجرای این طرح با حضور هلدینگ‌های بزرگ، شرکت‌های مختلف، شرکت بورس و سازمان بورس برگزار خواهد شد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس تأکید کرد که با این طرح، تقریباً ۹۶ درصد از جامعه سهامداران تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت. همچنین، زمان سررسید این بیمه‌گذاری یک ساله خواهد بود.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 445911
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *