چند درصد گندمکاران مطالبات خود را دریافت کردند؟

با پرداخت 26 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران، مجموع پرداخت‌ کشاورزان به 120 هزار و 756 میلیارد تومان رسید. در حال حاضر 58 درصد از مطالبات کشاورزان تسویه شده است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، بررسی روند پرداخت مطالبات گندمکاران نشان می‌دهد. ۴ استان «هرمزگان»، «بوشهر»، «قم» و «خوزستان» ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر ۶ استان «کرمان»، «تهران»، «گلستان»، «ایلام»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «سیستان و بلوچستان» هم بین ۹۱ تا ۹۹ درصد مطالبات و ۴ استان «مازندران»، «فارس»، «البرز» و «خراسان رضوی» هم بین ۷۳ تا ۹۰ درصد از طلب خود را تاکنون دریافت کرده‌اند.

براساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی، به ترتیب «استان‌های خوزستان» با پرداخت ۲۸ هزار و ۴۱۹ میلیارد تومان ، «گلستان» ۱۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان ، «فارس» ۱۳ هزار میلیارد تومان ، «کرمانشاه» ۸ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و «خراسان رضوی» ۶ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان و در رتبه‌های بعدی ، استان‌های «ایلام» با پرداخت ۵ هزار و میلیارد تومان ۷۹۷، «کرمان» ۴ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان ، «لرستان» ۴ هزار و ۲۳ میلیارد تومان ، «اردبیل» ۳ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان و «کردستان» ۳ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان، بیشترین میزان پرداخت به کشاورزان را به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق توسعه ملی به کمک آمد

هفته گذشته محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم اعلام کرد. بر اساس رایزنی‌های انجام شده بین ۸۰ تا ۸۵ درصد مطالبات معوق گندم کاران در حال تأمین و پرداخت است.

در این مراسم به این نکته نیز اشاره شد که کشاورزانی که تا پایان مرداد گندم تحویل دولت داده‌اند. تا پایان شهریور مطالبات آنها پرداخت خواهد شد.

از سوی دیگر به منظور پرداخت مطالبات گندمکاران رهبر انقلاب با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز برای سال جاری به درخواست رئیس‌جمهور موافقت کردند.

و بر این اساس مبلغ ۳۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد. با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندم‌کاران و مسائل کامیون‌داران و تهیه برخی اقلام دیگر بر طرف خواهد شد

کشاورزی

شناسه : 450474
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *