با تاخیر چند روزه؛

نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد (۲۹ فروردین)+ جزئیات

نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد. افراد اولویت تیر و مرداد از فردا ۳۰ فروردین امکان تکمیل وجه خواهند داشت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نتایج قرعه کشی ایران خودرو و دو شرکت خودرو ساز دیگر ابتدای این هفته اعلام نشد. این در حالی است که نتایج قرعه کشی سایپا و چهار شرکت دیگر اعلام شده بود. آنگونه که اعلام شده است، بیش‎ترین تقاضا برای ثبت نام ایران خودرو بوده است. به گونه‌ای که بیش از ۸۳ درصد از ۹۳۰ هزار نفر شرکت کننده در این مرحله فروش برای محصولات ایران خودرو ثبت نام کرده بودند. همین موضوع منجر به اعلام با تاخیر نتایج قرعه کشی ایران خودرو شده‌است.

چند نفر در پیش فروش ایران خودرو شرکت کردند؟

بر اساس اعداد اعلام شده، در مجموع حدود ۹۳۶ هزار نفر در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شرکت کرده بودند. این در حالی است که در این طرح تمام خودروسازان حاضر بودند. یکی از دلایلی که تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به طرح‌های قبلی به طور قابل توجهی کم‌تر بود، مشکلات مربوط به حساب وکالتی است. توجه داشته باشید که در مراحل قبل تنها حدود ۱۰ میلیون نفر برای ثبت نام ایران خودرو شرکت می‌کردند.

در این طرح افراد باید حساب خود را به نام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وکالتی می‌کردند. این در حالی است که متقاضیان ثبت نام ایران خودرو، حساب خود را به نام این شرکت وکالتی کرده بودند. این موضوع در خصوص سایر خودروسازها نیز مصداق داشت.

از ۹۳۶ هزار نفری که توانسته بودند در این طرح شرکت کنند، حدود ۷۸۰ هزار نفر مربوط به ثبت نام ایران خودرو بودند. به بیان دیگر بیش ۸۳ درصد از افراد متقاضی محصولات این شرکت بودند. قرعه کشی ایران خودرو نیز میان این تعداد برگزار می‌شود.

همچنین ۳۲ هزار نفر برای محصولات سایپا ثبت نام کرده بودند. سایر خودروسازان نیز با تقاضای ۱۳۲ هزار نفری روبرو بودند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو را از کجا ببینیم؟

نتایج قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به نشانی esalecar.ir قابل مشاهده است. همچنین برندگان با اولویت تحویل تیر و مرداد پیامک تکمیل وجه دریافت خواهند کرد.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو کی اعلام می‌شود؟

همانگونه که اشاره شد، به دلیل تقاضای بالا در ثبت نام ایران خودرو، اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو به تاخیر افتاد. آنگونه که مسئولان اعلام کرده بودند باید برنامه تولید با تعداد متقاضیان تطابق پیدا می‌کرد.

حالا این شرکت امروز ( ۲۹ فرودین) اعلام کرده که نتایج قرعه کشی ایران خودرو تا پایان روز اعلام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از ۳هزار دستگاه خودرو از اولویت های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد. همچنین برنامه ریزی تحویل بخش عمده ای از اولویت های تیرماه نیز زودتر از موعد، انجام خواهد شد. 

گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای ارسال پیامک به اولویت های تیر و مردادماه سال جاری به منظور ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت نام از فردا ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده است. 

بدیهی است، ایفای مابقی تعهدات نیز براساس نتایج قرعه کشی ایران خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟

وزارت صمت اعلام کرده است که اردیبهشت ماه امسال مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو و سایر خودروسازان برگزار می‌شود. با این وجود برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که با توجه به استقبال گسترده از محصولات این شرکت در مرحله اول و همچنین تعهدات باقی مانده از سال‌های گذشته عملا ایران خودرو امکان تحویل خودروی جدید تا پایان امسال را ندارد. به بیان دیگر هر چند ممکن است ایران خودرو در مرحله بعدی حاضر شود اما احتمالا تعداد محدودتری خودرو را عرضه خواهد کرد و یا زمان تحویل به سال آینده کشیده می‌شود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 347069
لینک کوتاه :

۳۳ دیدگاه

  1. اول اینکه این حرفا همش دروغه، من خودم ثبت نام کردم نوبتم شده پاییز ۱۴۰۳و چند نفر دیگه هم که میشناسم نوبتشون زمستان و بهار ۱۴۰۳هستش ،یعنی یک ونیم تا دوسال دیگه . حالا چطور میخوان دوباره ۱۶ اردیبهشت پیش فروش کنن، در صورتیکه تا دوسال دیگه این لگن هاشونو پیش فروش کردن؟

  2. سلام ، لطفا پیگیری فرمایید چون هنوز متقاضیان سایپا هم تاریخ اعلام شده برایشان وجود ندارد.
    و نمایندگی میگوید که به ما ارتباط ندارد .
    پس بفرمایید تکلیف چیست؟

    اگر قرار ایران خودرو هم فقط برای تعدادی از افراد پیامک و اعلام تاریخ انجام دهد ، پس بقیه متقاضیان چکار کنند

  3. با سلام و خسته نباشید نمی دانم این پیام دست مسئولین خواهد رسید یا نه متاسفانه برابر تاریخ اعلامی ایران خودرو تاریخ تحویل بعضی از افراد را به پاییز ۱۴۰۳ قید نمودند این عمل یعنی چه واقعا درسته یا شوخی می کنید چه طور می وزیر و یا مشاورش بگند تا آخر امسال ولی یک سال و نیم دیگر تاریخ تحویلش باشد من واقعا ماندم در این کار .

  4. این چه وضعیه تا الان میگفتین تا یک سال به همه خودرو داده میشه ولی کار به دو سه سال دیگه کشید پس تکلیف اونایی که طلا و سکه با قیمت پایین فروختن و ضرر کردن چی میشه واقعا که…

  5. باسلام طبق وعده وزیرصمت که تمامی شرکت کنندگان طرح یکپارچه تا پایان سال خودرو تحویل میگیرن الان نتایج اومده وتحویل ۲۰۷ دستی به تابستان ۱۴۰۳ موکول شده چی شدوعده های دروغین وپوشالی.تازه اعلام کرده که اوسط اردیبهشت دوباره ثبت نام داره.همش بلف میزد که همه ی شرکت کنندگان تا پایان سال خودرو روتحویل میگیرن پس چی شد؟

  6. با سلام در تمامی اخبار از تحویل خودروهای ثبت‌نام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ حرف زده شده چه توسط سخنگوی وزارت صمت و چه خودرو سازی ایران خودرو و حال چگونه است که برای نمونه بنده که متقاضی دنا پلاس توربو اتوماتیک بودم در سامانه نوبت دهی یکپارچه زمان زمستان سال آینده یعنی ۱۴۰۳ تعیین شده است. لطفاً بررسی بفرمایید

  7. واقعا براتون متاسفم بااین تاریخ تحویلتون من دنا پلاس ثبتنام کردم برام تاریخ تحویل زدن پائیز ۱۴۰۳ آخه شما که عرضه ماشین فروختن ندارید خواهشا الکی مردمو سرکار نزارید با این مدل ثبتنامتون دیگه نمیدونم چی بگم متاسفم براتون

  8. خدا لعنتتون کنه آخه چرا با روح و روان مردم بازی میکنید شما که نمیتونید چرا پول مردم جمع کردین مگه نگفتین تا پایان امسال ماشین تحویل میدین چرا برا بیشتر مردم زده ۱۴۰۳ از خدا بترسید.

  9. خاک خاک خاک بر سرتون کنند یعنی دزد و بیشرف تر از خودروسازای ما تو جهان وجود نداره همینکه با پول مردم حال کردن و منفعتشو بردن زدن زیر همه چی‌…آخه تا کی این اوضاع رو باید تحمل کرد تنها تنبیهی ک میشه کرد از طرف دولت خودروی خارجی وارد کنن بدون هیچ چونه و چرایی

  10. متقاضی ای هستم که پیش تر ۳۹ بار در طرح های قرعه کشی ایرانخودرو شرکت کردم، یعنی عملا از سال ۹۹ هرچی طرح بوده ثبت نام کردم و در تمامی طرح ها برنده نشدم، با توجه به صحبت های وزیر صمت و سخنگوی دولت که گفته بودند تمامی خودرو های ثبت نامی در این طرح در سال ۱۴۰۲ تحویل میشود دوباره شرکت کردم، الان موعد تحویلم رو زده ۱۴۰۳!!! ، واقعا نمیدونم چی بگم یعنی ۴ سال در حسرت یک ماشین در این کشور!! و تورم افزایشی هر ساله روی قیمت ها، چه گناهی کردیم که ایران متولد شدیم، کاش کسی صدای ما رو میشنید، شما ها امیدواری رو در ما کشتید، افسوس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا