با انتشار اطلاعیه‌ای؛

ایران خودرو از مرحله دوم سامانه یکپارچه کنار کشید

گفته می‌شد ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه با عرضه هایما قطعی است. با این وجود این شرکت از مرحله دوم فروش خودرو کنار کشید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از امروز ۲۰ اردیبهشت مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد. پیش از این گفته شده بود که در این مرحله ثبت نام ایران خودرو برگزار خواهد شد.

با این وجود از صبح امروز تنها ۴ شرکت خودروساز لیست خودروهای عرضه شده را معرفی کردند. سایپا، فردا موتور، کرمان موتور و مدیران خودرو چهار شرکتی بودند که خودروهای عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه را معرفی کردند.

همین موضوع این ذهنیت را ایجاد کرد که در این مرحله ثبت نام ایران خودرو برگزار نخواهد شد.

ثبت نام ایران خودرو برگزار نمی شود؟

در این شرایط ایران خودرو در خصوص شرکت در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه توضیحاتی را ارائه داد. در این اطلاعیه آمده است:

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودروهای فروش رفته سال ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل توجهی از متقاضیان ثبت نام ایران خودرو، به انتخاب مجدد محصولات ایران خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

بر همین اساس، ایران خودرو به منظور ایفای تعهدات ایجاد شده در موعد مقرر، امکان حضور در مرحله دوم فروش یکپارچه را ندارد. ضمن قدردانی از مشتریان برای انتخاب محصولات این شرکت و پوزش بابت عدم عرضه خودرو در مرحله دوم، اطمینان داده که با برنامه ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید، محصولات خود را در مراحل بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خواهد کرد.

چرا هایما در مرحله دوم سامانه یکپارچه عرضه نشد؟

این در حالی است که پیش تر گفته شده بود که ثبت نام ایران خودرو با عرضه هایما برگزار خواهد شد. حتی برخی بر این باور بودند که در مرحله دوم سامانه یکپارچه شاهد عرضه خودروهای جدید مانند ری‌ را خواهیم بود.

ایران خودرو در این خصوص گفته است که با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت بندی و بدون قرعه کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده است. به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می ماندند. به‌طور قطع تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

بر همین اساس، به منظور تکریم مشتریان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، با رایزنی های انجام شده با شریک خارجی، مقرر شد تا ظرفیت تولید محصولات هایما افزایش باید. در نتیجه شرایط برای افزایش ظرفیت فروش این محصول نیز فراهم شود. تا به این ترتیب امکان ثبت نام ایران خودرو برای تعداد بیش تری از متقاضیان در دوره های بعدی ثبت نام فراهم شود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 350402
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا