با عرضه قطعی هایما؛

ثبت نام ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه قطعی شد

در حالی گفته شده بود ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه منتفی است که حالا شاهد فروش ایران خودرو در مرحله دوم خواهیم بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اواخر سال گذشته برگزار شد. در این مرحله ۹۳۶ هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه ثبت نام کنند. البته از این تعداد حدود ۷۸۰ هزار نفر در ثبت نام ایران خودرو شرکت کردند. ۳۲ هزار نفر نیز در ثبت نام سایپا حضور داشتند.

البته این مرحله با حواشی بسیاری نیز همراه بود. مهم‌ترین حاشیه به حساب وکالتی به نام سازمان حمایت باز می‌گشت. جاییکه بسیاری از متقاضیان فروش ایران خودرو حساب وکالتی را به نام این شرکت کرده بودند. شرایط برای متقاضیان ثبت نام سایپا نیز مشابه بود. همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد نتوانند در فروش ایران خودرو و فروش سایپا شرکت کنند.

اما بعد از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو از معضل دیگری رونمایی شد.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و نوبت دو ساله

 پس از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو نوبت تحویل بسیاری از متقاضیان ثبت نام ایران خودرو به سال آینده و حتی زمستان ۱۴۰۳ موکول شده بود. این در حالی است که وزارت صمت پیش از این گفته بود تمام افراد شرکت کننده در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه تا پایان سال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت. پیش از این نیز کارشناسان تاکید کرده بودند که با توجه به ظرفیت تولید و همچنین تقاضای بالای فروش ایران خودرو،  امکان تحویل تمام خودروها تا پایان سال ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که شاید سیاستگذار تصور می‌کرد که با افزایش قیمت کارخانه ای خودروها، استقبال از برنامه فروش ایران خودرو و سایپا کم تر شود. هر چند که این موضوع از همان ابتدای هم بعید به نظر می‌رسید.

در این شرایط،‌ وزارت صمت اعلام کرد برای آن دسته از افرادی که در ثبت نام ایران خودرو نوبتشان به سال آینده موکول شده امکان تغییر خودرو فراهم می‌شود. در نهایت از روز ۵ اردیبهشت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برای متقضیان ثبت نام ایران خودرو باز شد تا با تغییر مدل خودرو، نوبت تحویل خودروی آن ها زودتر شود.

ثبت نام ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه

در شرایطی که در مرحله اول فروش ایران خودرو در سامانه یکپارچه،‌ تحویل خودرو به پایان سال آینده موکول شده بود، وزیر صمت از برگزاری مرحله دوم فروش خودرو خبر داد. از همان زمان به نظر می‌رسید که در مرحله دوم ثبت نام ایران خودرو منتفی باشد.

حتی مدیرعامل ایران خودرو نیز اعلام کرد در مرحله دوم برنامه فروش ایران خودرو وجود ندارد. با این وجود امروز ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت در مرحله دوم حاضر خواهد بود.

فروش ایران خودرو در مرحله دوم نهایی شد

بر اساس اعلام ایران خودرو، این شرکت در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه حاضر خواهد بود. البته تنها عرضه هایما برای متقاضیان ثبت نام ایران خودرو قطعی شده است.

در اطلاعیه ایران خودرو آمده است که هایما به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آنها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

ایران خودرو تاکید کرده اولویت بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یکپارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 348467
لینک کوتاه :

۸ دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید.
    لطفا سهمیه برای مادران تو مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه خودرو بزارید که بتونن از محصولات ایران خودرو انتخاب کنن. بخدا از روی نداری دفعه قبل نتونستم ثبت نام کنم و الان با قرض و قوله تونستم ۱۰۰ تومن رو جور کنم که ایران خودرو ماشین نداره. همیشه ما ندارها له میشیم و هیچ کسم به دادمون نمیرسه. قرار بود سهمیه تولید هر شرکت نیمیش به مادران تحویل بدن

  2. سلام تکلیف اونایی که تازه شرایط ثبت نام خودرو پیدا کردند و گواهینامه گرفتند و ماشین ایران خودرو می خواهند چیست؟
    هیچی صبر کنم تا دو سه سال دیگه ببینیم چی میشه
    ها
    واقعا با این سیاست گذاری هاتون

  3. سلام تکلیف اونایی که تازه شرایط ثبت نام خودرو پیدا کردند و گواهینامه گرفتند و ماشین ایران خودرو می خواهند چیست؟
    هیچی صبر کنن تا دو سه سال دیگه ببینیم چی میشه
    ها
    واقعا با این سیاست گذاری هاتون

  4. من در طرح اول ثبت نام کردم بعد از یه ماه سیصد میلیون گرون کردن پول که علف خرس نیست برم بکنم از جنگل بیارم واسه همین سیصد میلیون دوسال باید بجا غذا اب بخوریم فقط تا جمع بشه
    ماشین نخواستیم گزینه انصراف را فعال کنین ماشین ارزون تر ثبت نام کنم

  5. من در طرح اول ثبت نام کردم بعد از یه ماه سیصد میلیون گرون کردن پول که علف خرس نیست برم بکنم از جنگل بیارم واسه همین سیصد میلیون دوسال باید بجا غذا اب بخوریم فقط تا جمع بشه
    ماشین نخواستیم گزینه انصراف را فعال کنین ماشین ارزون تر ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا