مشکلات بی‌پایان فروش خودرو؛

حق انصراف از ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه را ندارید

به نظر می رسد که سردرگمی متقاضیان ثبت نام ایران خودرو در مرحله اول سامانه یکپارچه پایانی ندارد و هر روز از یک مشکل جدید رونمایی می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حواشی مرحله اول ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه تمامی ندارد. پس از مشکل حساب وکالتی، کندی سامانه یکپارچه خودرو، تمدید چند باره ثبت‌نام خودرو و تحویل خودروهای متقاضیان فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۳، حالا متقاضیان ثبت نام ایران خودرو با معضل جدید روبرو شدند.

در حالی که از ۵ اردیبهشت سامانه یکپارچه برای متقضیان فروش ایران خودرو در مرحله اول باز شده که طی ۴ روز گذشته، این افراد با سردرگمی روبرو شده اند.

مقاضیان ثبت نام ایران خودرو لغو سفارش کنند نه انصراف!

پس از آنکه نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد، بسیاری از افراد نوبت تحویل خودرویشان به سال آینده موکول شد. حتی نوبت تحویل خودروی برخی از متقاضیان ثبت نام ایران خودرو زمستان ۱۴۰۳ اعلام شد.

در این شرایط وزارت صمت اعلام کرد افرادی که در فروش ایران خودرو نوبت تحویل خودریشان به سال آینده موکول شده، ‌می‌توانند نسبت به تغییر خودروی انتخابی اقدام کنند. برای همین منظور سامانه یکپارچه خودرو از ۵ اردیبهشت ماه برای دسته افراد باز شد.

در این شرایط افراد باید نسبت به لغو سفارش خود در سامانه یکپارچه اقدام می‌کردند. سپس ۵ اولویت از میان خودروهای عرضه شده انتخاب می‌کردند. اما در این میان برخی افراد به اشتباه به جای«لغو سفارش»، گزینه «انصراف» را انتخاب کردند.

در حقیقت «لغو سفارش» برای افرادی بود که می‌خواستند با تغییر خودرو در ثبت‌نام ایران خودرو، در مرحله اول سامانه‌یکپارچه باقی بمانند. این افراد تنها با تغییر خودرو،‌ احتمالا نوبت تحویل خودرویشان به سال ۱۴۰۲ می‌رسید «انصراف» نیز برای آن دسته از افرادی بود که می‌خواستند در از مرحله اول انصراف دهند تا در مرحله دوم فروش یکپارچه شرکت کنند.

آنگونه که سخنگوی وزارت صمت گفته حدود ۴ هزار و ۲۶۰ نفر اشتباها از مرحله اول طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو انصراف داده بودند.

مشکل جدید در سامانه یکپارچه

 پس از آن گفته شد که با به بروز رسانی سامانه یکپارچه،‌ افرادی که به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب کرده بودند،‌می‌توانند دوباره وارد سامانه شوند. موضوعی که به نظر می‌رسد از امروز اجرایی شد. به بیان دیگر، متقاضیان ثبت نام ایران خودرو که به اشتباه گزینه ‌انصراف را انتخاب کرده بودند،‌ می‌توانند دوباره وارد سامانه‌یکپارچه خودرو شوند.

اما حالا یک مشکل دیگر ایجاد شد و آن حذف گزینه انصراف است. به بیان دیگر،‌ افرادی که می‌خواهند از فروش ایران خودرو در مرحله اول انصراف دهند، این امکان را ندارند.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 348675
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. من لغو سفارش کردم ونتوستم خودرو جدیدی انتخاب کنم وفعلا با پیگیری های مکرر نیز به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم .البته به چند کافی نت هم مراجعه کردم وهمه متفق‌القول به این مسئله که خیلی ها با این مشکل روبرو هستن رو اذعان کردن .که میشه برداشت کرد که سر کار هستیم

  2. دوستان این قرارداد کاملا یکطرفه که حق انصراف ندارید بسیار خطرناک است یعنی یک کلاه برداری خودرو را که نمی‌دهند امروز و فردا می‌کنند و شما حتی نمی توانید پولی را که پرداخت کرده اید پس بگیرید چون حق انصراف ندارید چرا نباید حق انصراف داشته باشید یعنی پولی را که از شما گرفته اند نمی خواهند پس بدهند و خودرو هم هزار بهانه می‌آورند. این چنین قراردادهای دستوری را امضا نکنید. ما در قرارداد ۹۰ روزه کرمان موتور این کار را کردیم تا حال شده ۵ ماه نه حودروها را تحویل می‌دهند نه جواب گو هستند و حق انصراف نداریم نمی توانیم پول خود را پس بگیریم حتی اگر شکایت هم بکنید به هیچ جا نمی‌رسید. ما این اشتباه را کردیم شما نکنید از تجربه ما باد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا