برای تغییر نوع خودرو؛

ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه تمدید شد

با اعلام سخنگوی وزارت صمت، مهلت ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه برای تغییر نوع خودرو تا روز یکشنبه تمدید شد.

اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو در اواخر فروردین همه را شوکه کرد. متقاضیان ثبت نام ایران خودرو که پس از عبور از سد حساب وکالتی، بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان و کندی سامانه یکپارچه باید دو سال منتظر می‌ماندند که خودروی خود را به قیمتی نامشخص دریافت کنند. این در حالی بود که وزارت صمت پیش از این گفته بود که همه متقاضیان فروش خودرو، تا پایان سال ۱۴۰۲ خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

هفت خان فروش ایران خودرو در سامانه یکپارچه

همین موضوع باعث شد که وزارت صمت شرایطی را فراهم کند که متقاضیان ثبت نام ایران خودرو، خودروی خود را تا پایان سال تحویل بگیرند. البته نه همان خودروی مورد نظر.

وزارت صمت اعلام کرد که سامانه یکپارچه را برای متقاضیان ثبت نام ایران خودرو را از ۵ اردیبهشت تا ۹ اردیبهشت باز خواهد کرد. افرادی که در مرحله اول فروش ایران خودرو شرکت کرده بودند می‌توانند با تغییر مدل مورد نظر خود، احتمالا خودروی آن‌‌ها تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

 البته وزارت صمت ۵ اولویت در نظر گرفت. شرط آنکه خودرو تا پایان سال تحویل داده شود این است که افراد تمام ۵ اولویت را تعیین کند. یعنی شما باید ۵ خودرو انتخاب کنید تا به شما یکی تعلق بگیرد.

داستان خرید خودرو برای متقاضیان ایران خودرو به همینجا ختم نشد. حالا معضل لغو سفارش یا انصراف پیش آمد. جاییکه بسیاری از افراد به جای لغو سفارش، انصراف را انتخاب کردند. موضوعی که به معضلی برای متقاضیان فروش ایران خودرو تبدیل شد.

ثبت نام ایران خودرو تمدید شد

در این شرایط سخنگوی وزارت صمت خبر از تمدید یک روزه ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه داد. امید قالیباف اعلام کرد متقاضیان تبدیل وضعیت خودرو در سامانه یکپارچه تا فردا ۱۰ اردیبهشت فرصت خواهند داشت. بر این اساس این مهلت که تا امروز (شنبه ۹ اردیبهشت ماه) بود، یک روز دیگر تمدید شد.

با توجه به اشتباهی که برخی متقاضیان در مورد انصراف از طرح داشتند ، این گزینه برای ویرایش افراد نوبت‌دهی شده در سال ۱۴۰۳ موقتا غیر فعال شد تا مشکلی از این حیث پیش نیاید. اما حتما پس از ۱۰ اردیبهشت ماه و اتمام مهلت تغییر وضعیت، مجدد گزینه انصراف برای مشتریانی که قصد انصراف و شرکت در طرح ثبت ‌نام مرحله دوم که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود دارند، فعال خواهد شد.

خودرو
شناسه : 348744
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. مافیای خودرو میگه، اگر واردات خودرو آزاد بشه و یا خودرو دست دوم خارجی بیاد، صنعت خودرو سازی ما دچار مشکل میشه و کارگران آن بیکار میشوند، این عوام فریبی هست.اگر هزینه بیکاری ۵ هزار کارگر را هم به هزینه واردات خودرو اضافه کنیم، باز هم از هزینه تحمیلی صنعت خودرو سازی ایران کمتر خواهد بود.این پولها خوردن نداره.بترسید.

  2. سلام چرا ایرانخودرو وعده دروغ در تحویل مرحله اول با ارائه لیست خودرو تا پایان سال۱۴۰۲ با قیمت افزایشی شورای رفاقت داد وبعد هم دربعضی خودروها پرتقالی را بهانه قرارداد ودرمرحله انتخابی ۱۴۰۳ هم لیست خودروهای کم متقاضی ارائه کردتا انتخاب تحمیلی باشد،چرادرخصوص پرداخت قیمت خودروکه از توان خارج شد تصمیم چندنوبت اقساط حداقل۴نوبت در نظر گرفته نشد تا مردم با رقبت وفراق بال بهتری بتوانند این افزایش قیمت سنگین را پشت سربگذارند مخصوصا برای خودروهایی که قیمتشان از۴۰۰میلیون تومان به بالابودچرا خودرو ساز هایما را گفت ولی در لیست انتخاب قرارداد چون می دانست مردم توان وقدرت خریدش را با آن قیمت کذایی ندارند ولذا ممکن است در کاهش دادن قیمت کارخانه تاثیرگذار باشد لذا نه تنها از کاهش قیمت جلوگیری کرد بلکه ارائه نداد تا ضمن اینکه عطش مردم را برای این خودرو بالا ببری بلکه باز قدرت چانه زنی سر افزایش دوباره خودروهایما را باز در اختیار بگیرد، حالا بگویید مافیای خودرو کجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا